Hogyan lehet meghatározni, hogy ki az igazi Mester? Swami Ji Sar Bachan című könyvében pontos választ találunk erre a kérdésre. Arra buzdít, hogy amint egy ilyen Mesterről hírt kapunk, menjünk el Őhozzá, és mély alázattal, tisztelettel üljünk le mellé! Nyitott szívvel, gyermeki egyszerűséggel, fogékonyan nézzünk a szemébe és a homlokára! Meg fogjuk érezni, amint az Őbelőle kiáradó spirituális sugárzástól a lélekenergia a testünkben felfelé vonódik. Emellett, ha bármilyen kérdés merül fel bennünk, az Ő satsangjain automatikusan meg fognak érkezni a válaszok.
Mindezen túl a tökéletes Mester teszt-kritériuma a tudatos kapcsolata a Naammal, amelyhez a legalapvetőbb kapcsolatunkat – a Fény- és Hangáradat megtapasztalásának a lehetőségét – a szent beavatáskor teremti meg. Azt is elmagyarázza, hogyan védheti meg magát a tanítvány a simrannal a bensőben megjelenő negatív formáktól, és kiemeli a figyelem Istenen tartásának a fontosságát a halál beállta előtt. Ha teljes őszinteséggel és alázattal fordulunk az Istenemberhez, a spirituális úttal kapcsolatban bármit kérdezhetünk Őtőle. Ám, ha elégedettek leszünk a válaszaival, induljunk el ezen az ösvényen! Lássuk tisztán, hogy egy tökéletes Mester senkire sem fogja ráerőltetni az akaratát! Ehelyett addig segít a helyes megértés kifejlődésében, míg az elvégzendő feladat vonzóvá nem válik az útkereső számára.
Az ember tétovázik, és fél is egy Mesterszenthez közeledéstől, mert az újraszületések során az élete megkopott, talán az egyikben kevésbé, a másikban inkább. Soha ne tétovázzunk amiatt, mert gyarlók, esendők vagyunk! Ő sokkal inkább a bűnösökért van itt, mint másokért. Minden sebre van orvossága. Keressük fel Őt, mert rajta keresztül megtaláljuk a vétkektől való megszabadulás útját! Ha valaki messze él Őtőle, levelezés útján is létrejöhet ez a kapcsolat. Mivel a tökéletes Mester a spiritualitás tudományának a szakértője, minden helyzetre vannak eszközei és módszerei.
Az Istenemberek nem azért érkeznek ebbe a világba, hogy a meglévő törvényeket felszámolva újakat alkossanak, hanem azért, hogy fenntartsák az egyetemes isteni törvényt, amely örökkévaló, megváltoztathatatlan. Ők a remény, a beteljesülés és a megváltás elérhetőségének az üzenetét hozzák el mindenkinek, akik az isteniséget keresik az emberben. Ők túllépnek minden felekezeti vitán, szektás szembenálláson, és működőképes kiutat mutatnak az úgynevezett vallási erődök elméleti csatározásaiból. Akár a pacsirták, magasra szárnyalnak a lélek éteri atmoszférájában. Tartós kapcsolatot teremtenek a földi élet és a szabad, makulátlanul tiszta spirituális rév között. Minden vallás hozzájuk tartozik, de egyikhez sem kötődnek, mert azt állítják az emberiség elé, ami mindegyikben közös: a makulátlan lényeget.